sayang korang!!!

search box

Monday, January 18, 2010

taman rimba teluk bahang-part 1

hari sabtu lepas...aku & the gang (wahhh gitu!!) ;) gi bermandi2an di taman rimba teluk bahang...

kul 8.15 pagi aku dah sampai situ....sementara tunggu geng2 lain smpai...jom kita tengok suasana pagi yang nyaman kat situ....

air yang tenang jangan sangka tiada buaya...korang nampak tak ada buaya kecik dalam tuh???nampak tak???cuba korang perhati betul2...aku puas dah perhati nih...aku pun tak nampak!!!:)) maner ada buaya daaaa....;)

kat sini dah terbahagi pada beberapa kolam...ikut korang nak gi kolam yang maner menarik hati...ni view dari atas ke bawah...

yang paling penting kat sini...persekitaran adalah terjaga ye....nampak tak pakcik dan makcik tuh???ye korang....dorang tengah menyapu daun2 yang gugur kat situ...dan masa kitaorang gi tuh...kolam2 kat situ baru jek dicuci hari jumaat....caner dorang cuci???adalah alat kawalan air kat dalam kolam tuh....aku lupa nak ambik gambar...

kat sinilah port kitaorang...nampak tak kolam tu cam color hijau2 sket...kolam tu telah disimen tau....so agak syokkk mandi tanpa pasir2 melekat kat seluar baju...oh...tadi aku ader cakap pasal air tuh dikawal tuk tujuan pembersihan kan....korang nampak tak kat gambar atas ni...atas tulisan TRTB tuh...itulah alat kawalan air tuh...

lenggang makcik limah kak intan bersama anis...

makanan yang ada pada hari kejadian...:D part aku...aku wat sandwich telur dan mihun spore,sambal kicap pedas(tak termasuk lak dalam gambar..) kak intan lak wat nasi minyak,kurma ayam,acar timun dan sambal daging...dan keropok yang digoreng oleh hubby dia,saidi...(aku telah dipaksa untuk memberitahu saper yang menggoreng kepok tuh...:) )

sebelum acara basah membasah....isi perut dulu ye....

9 coretan:

el said...

pagi2 dah korg g sn...rajinnye bgn pagi eh...semangat2

niza said...

el...gi sana mmg kena pagi2...baru tenang nak mandi...klu lewat...org dah ramai...nak carik port pun susah...

Sidratul Muntaha said...

aku telah dipaksa memberitahu sapa yg goreng keropok tu -
cam tak ikhlas jer?!!
ekeekkekek!!!

niza..
syok arr aku tgk tmpat ni..
bile ko nak sponsor aku jln2 ker penang?
ekekeke!!

niza said...

ayu...uisshh ikhlas2....sedap tu kepok tganu....sponsor tmpt tgl tu ok lg lah....ehehhe...

Mama_Aqish said...

sonotnyer...cantik tol air tu ek....mesti sonot & sejuk giler kat situ ek...

niza said...

mama aqish...air situ mmg sejukkkk!!!

Ieza said...

wah..best tul tempat ni..ieza x pernah lagi berjalan ke pulau pinang..dh nampak tempat ni rasa cam teruja jer nk kesana..thanks niza..

niza said...

ieza...klu dtg penang...terjah la sini...sonok....

Yan said...

klu tempat yg masih dijaga kebersihan dan persekitarannye mmg sedap je mata memandang..

dapat port sendiri mmg sonot berkubang.. tak bes klu ade anasir lain mengeport same ye tak??

tingat zaman2 mandi kat sagil dulu