sayang korang!!!

search box

Friday, November 13, 2009

kampung nelayan

skang ni kiteorg dah jumpa tempat baru untuk kami anak beranak dok lepak petang2...lepak sambil makan yang penting...hehehe...

bot2 nelayan...

aku tak pernah lagi beli ikan kat sini...so tak berapa tahu harga dia...selalu beli udang dan sotong...wpun mahal sket dari tesco/giant....yg penting fresh!!!

aqil n damia yang suka tengok kapai (kapal)...

masa ni dorg sebok sangat nak tengok kapai...maka bie lah jadi mangsa temankan dorg...aku??sedang syok makan mee udang....:D mee udang kat sini x mahal...rm3 jek..tp udang 2 ekor jeklah...not bad gak rasa dia....cuma lambatttt jek...klu nak makan kat sini...jangan datang time perut dah rock n roll ye...berdangdut sket tu oklah...:D

selain tu ader gak cucur udang...mee sup...tempek nyior...ha!!korang tau ape tuh???hahaha..ni nak citer...hubby aku suh order lempeng...aku pun pergilah...dekat menu yang dorang tampal tu tak ada pun tulis lempeng...aku pun dengan yakin...cakaplah 'kak..bagi lempeng 2...' skali kakak tu tny aku balik...'tempek ka??' aku...'ha!!tempek??eerr...yelah kot...' sengih jek kakak tu tengok aku...uhuhu...jadi tempek nyior tu adalah lempeng berkelapa ye kwn2...:D eh eh...jangan ingat aku tak tau lak nyior tu apa...aku tau ye...takyah explain!!;)

gambar kedai n makanan tidak ader dalam ini entry....maklumlah...hubbyku bkn blogger...sedangkan wife dia yang blogger ni pun leh lupa...apatah lagi dia kannnn...;)

kat sini ada gak playground tuk budak2...next entry nanti aku tunjuk ye...dah 2-3 kali datang sini...2-3 kali tu gak aku tak bagi anak2 aku gi main kat playground...sbb...aku malas nak tunggu...panasss!!!abis makan...jom pusing2 sekitar balik pulau!!!(aku ada nampak orang jual durian tau...tapi bukan durian balik pulau...hubby aku cakap durian taiping...sedapnyerrr bau durian...huurrmmmm)

eh..kat balik pulau tengah ada ekspo skang nih...tapi aku tak bernafsu lak nak gi intai apa yang ada...tengokla nanti2....kalau aku gi...aku wat liputan ye...cam la korang nak terjah sini kan...;)

7 coretan:

el said...

aku pggey lempeng kelapa
pelik lak pggey tempek
kat situ ada pasar tani kan
murah2 tau seafood fresh lg...
napelah x tunjuk gmbor segala
lenkali pesan kat bie ko tu ye

niza said...

el...ntah..aku pun x tau naper panggil tempek...nnti la aku interview org tuh...klu aku x malu la...hehehe...
pasar tani tmpt lain kot...aku pun x tau...hehehe...nnti aku tunjuk la segala bagai yg ada kat situ ye...

zlan said...

cantik la tmpt tu..kat mana ek..teringat kat kg saya..dulu² ada la mcm gitu,skrg tak lagi...

sis_nita said...

hehehe!

sekali dgr mmg lain jerr yerr..

niza said...

zlan...ni kat balik pulau,pulau pinang...:D

niza said...

kak nita...hahahaha!!!mmg lain...hikss..

farish H said...

cm bestt