sayang korang!!!

search box

Monday, April 20, 2009

perjumpaan dengan ibu bapa

hari jumaat lps ader perjumpaan bersama ibu bapa di tadika aqil...ni lbh mcm hari report card la klu zaman sekolah2 tuh...ummi mintak ngn boss ummi blk awl...xder awal maner sgt pun...kul 5.15 ptg ummi blk dah...awal 45 minit jek...tu pun sejuk2 tgn nak gi jumpe...hehehe...

banner di dpn pagar kindy aqil..

sampai2 jek cikgu suh mkn kuih2 dulu...dah gigit baru tingat nak ambik gmbr...kehkeh..

pastu ummi gi kat meja lain tuk ambik gmbr setiap pages progress report aqil...maklumla masa tu kwn abie ader...segan lak nak ambik gmbr dpn dia...hehehe...dan inilah report progress aqil..
gmbr x clear sgt ye...x clear langsung rasanyer...x nmpk pun tulisan2 tuh...tp ummi totap nak blogkan...hehehe...

ada 7 pages tuh...klu kite kat sekolah ader A,B,C bagai tu kan...kat kindy aqil ader I,AC ape ntah lg...sign2 tu nunjukkan tahap student2 tu...aqil bnyk I means perlukan peningkatan...

ummi sedang tekun mendgr komen2 cikgu nih....ni antara komen2 cikgu yg ummi ingtla ye...
> aqil dah blajar dan mengenal alif,ba,ta smpai ha...
> dah bleh kenal a,b,c...tp ader bunyi2 la...kaedah fonetik kan...
> aqil dah boleh membaca cat,bat,cab...ni english fonetic..
> dlm bm lak na.ni,nu...klu dia cpt baca dlm english punye kaedah...bm punye xder masalah...
> baca 1,2,3 tu mmg bleh la kan...tp mengenal nombor 1,2,3 tu aqil dah bleh...tp no 4 ke atas lum lg ye...
> baru ummi tau kat sekolah bukak baju,pakai baju even lipat baju kotor masuk dlm palstik aqil wat sindri sume...cikgu x buat pun...tp naper kat rumah nak bukak n pakai baju suh ummi gak??!!ngadessss la tu kan....
> aqil dah bleh mengenal brg2 yg big n small...same n not same...yg ni ummi mmg nmpk kat umah dia sindri tunjuk ke ummi...kdg dia ambik ape2 mainan dia...1 besar 1 kecik...pastu dia ckp n tunjuk..bigggg...smallll...
> dah bleh kenal warna...blue,green,red etc...
> kat kelas klu cikgu tny ape2 dlm kelas...suara dia yg akan dgr dulu...semangat belajar...hehe...
> kuat nyembang gak dlm kelas...klu time cikgu garang...xder la dia nak sembang2...tp klu kelas cikgu yg bg dia baik n x garang...dia selamba jek sembang ngn kwn2...ishhh!!bdk nih...
> aqil mudah belajar...klu cikgu ajar sekali dua jek..dia dah bleh ikut...

lg ape ye...ummi x ingt la...uhuhu...tp kan...bg ummi pencapaian aqil pd umur 4 thn (ikut bln baru 3 thn 9 bln) dan baru nak masuk 4 bln belajar amat memuaskan gak la...alhamdulillah...
bangga ummi!!hahahaha...

ader 1 ari tu kan..masa nak antar aqil gi kindy...ummi ckpla...panasnyer pagi nih...pastu aqil nyampuk...hot la ummi...terdiam jap ummi...trus ummi ckp...pandai aqil...
lg 1 dia dah bleh tau in english pgl ape...dlm bm pgl ape...cth...payung...bila tny dia blk in english we called?? umbrella dia jwb...hehehe...

cikgu pun ader ckp mmg digalakkan antar anak2 ke kindy seawal 4 thn...sbb masa umur 4 thn...cikgu dah ajar anak2 ni benda yg basic2...cikgu xder nak push2 dorg suh blajar...kira blajar smbil bermain...yg penting basic2 ni dorg dah tau...so bile umur 5 thn...dorang senang nak blajar...compare dgn anak2 yg 5 thn baru nak masuk kindy...sian ke dorg sbb dorg baru nak ngenal benda basic sedangkan kwn2 lain dah dpt..ni ummi ckp bg anak2 yg xder pendedahan awal dgn pensil,kertas,1,2,3,a,b,c ye...klu dah didedahkan awl2..insya allah...semua nakkan yg terbaik tuk anak2 kita kan....

ni ader selingan sket...dah alang2 citer psl aqil kan...hehehe..
ptg semlm...kiteorg kuar area balik pulau jelah...nak gi isi minyak keta n pam tayar...aqil bersuara..

aqil: abie...aqil nak cam abie...(sambil tunjuk dagu)
abie: aqil nak ape??nak janggut??
aqil: aaa..aqil nak janggut cam abie...(abie hensem kot ader janggut...kehkeh)
abie: tunggu aqil dah besar nnti...baru aqil leh ader janggut cam abie....skang ni aqil kecik lg...
aqil: oooo...aqil besar ader janggut...ummi xder janggut...ummi kecik lg....
wakakakaakakaa....hambik ko!!!gelak besar haku ngn bie....

12 coretan:

[-suziey-] said...

amboih byknye komen cikgu..tu mnenjukkan ckgu tu rajin observe aqil kan;)

ler sabo je la ngn abie aqil ni..

Marsha~ said...

seronoknyaaaaaaa baca perkembangan aqil... seronok kan anak2 dah gi sekolah.. tak lama lagi nak masuk darjah satu.. isshh.. seronoknya tgk anak2 dah besar..

MaMaQaYPo FaMiLy said...

OK lah tu... Baru 4 tahun kan? SYABAS utk Aqil!!

zue_annie said...

hehehehe lawak tul aqil ni...knakan umie dier :)...

bab blajar tu mmg bgus hantar anak seawal umur 4thn ni...diorg cepat tangkap apa kita ajar...

p/s:nice to meet u last saturday..hope our friendship will never can end

zue_annie said...

hehehehe lawak tul aqil ni...knakan umie dier :)...

bab blajar tu mmg bgus hantar anak seawal umur 4thn ni...diorg cepat tangkap apa kita ajar...

p/s:nice to meet u last saturday..hope our friendship will never can end

CuTeMiUt78 said...

jap..jap..nak habiskan gelak ni.. lawak plak aqil ni tau.. ada ke mummy nak kena ada janggut gak.. heh..heh..heh.. bagus la aqil ni.. byk improvement dia.. skkee kan tgk perkembangan anak2 ni

atty's said...

banyak jugak ye cikgu komen..tp bagus..kita tau mana kelemahan..tang mana yg anak kita lebih mahir..

Nurhayati said...

seronok yer bila tgk perkembangan anak.. makin bijak hendaknye.. hihi..

niza said...

suziey~ikutkan ader lg..tp ummi nyer hmapeh x ingt...hehehe...

marsha~mmg sonok tgk perkembangan dorg..nnti dah darjah 1...rasanyer lagiiii bnyk cikgu komen...hehehe..

mama~aqil ckp thank you...hehe

zue~tulah...sempat lg nak kenakan...hehe...nice to meet u too zue...semoga hubungan kite sehingga ke hujung nyawa...cewaahh!!hehe

cutemiut~maknanyer ummi dia bdk2 sepjg hidup la gitu...janggut x tumbuh2...hehehe..

kty~masa nak gi jumpe cikgu sy lak debar2...caner lak sok bile dia dah sekolah btul2...mau gugur jantung ummi dia nih...

yatie~aminnn...semoga anak2 kite bijak di dunia n akhirat...

kin hashim said...

wa....kat kindy pun, dah blaja macam formal ye... bagus la..exposure untuk anak2, yg penting anak2 seronok dgn suasana tuh.

CaMaRPuTiH said...

bagus aqilkan! tu namanya dah besau bila dah besau dh mmg pun jd abg dh jd abg kene ada adik bila dah ada adik kene ada adik lagi dan lagi dan lagi barulah lagi pandai sbb dh jd abang yg sgt besau! kekeke... tu pun dah reti beza tau umi yg xde janggut dng abie yg ada janggut.

niza said...

kak kin~stakat ni aqil happy klu gi kindy...xder la nak nangis2 nmpk gate kindy...kite antar dia pepagi pun senang hati jek...

acha~hamboiiiiii....dan lagi dan lagi dan lagi yeeeeeee...bnyk tul lagi dia kannnnn....hehe