sayang korang!!!

search box

Thursday, October 29, 2009

tak tahan...

mlm td mlm yg buat aku naik hangin!!!naik hangin kat anak2...terutama anak dara aku tuh...damia!!!
'Ya Allah...berilah aku tahap kesabaran yg tinggi dlm menghadapi karenah anak2 ni...'
korg pun tau kan...yg damia ni mmg sgtttttt kuat nyakat abang dia...pantang aqil pegang ape2...MESTI nak rebut!!!pdhal mainan tu seblm aqil pegang elok jek terletak kat situ...tak nak plak dia ambik dan main....

aqil lak jenis tak lawan sgt...tp yg tak tahan...aqil ni menangissssss jek keje dia...kang aku suh lawan adik dia kang...smpai ke besar plak kang asyik nak bergaduh jek...tu pun aku dah puas ckp ngn aqil...'klu damia kacau...JANGAN nangis...ckp baik2 ngn damia...gitau damia yg aqil nak main dulu ke ape ke...' mula2 jek ingt...pastu lupa...nangis gak lg...

mlm tadi...dorg dok berebut gak mainan...aku geram...aku call mama aku...suh marah damia...bleh plak si damia ni gi tempis henpon aku smpai jatuh!!!!perrgghhh sib baik bkn blackberry...:D tp mama aku xder la marah pun...cuma dok ckp2 jek...tu pun dia taknak dgr langsung ape yg nekwan dia dok bebel...seboleh2nyer dia tempis2 henpon aku...pastu aku suh mama ckp lak ngn aqil...aqil spt biasa...sedih + nangis!!!bila damia nmpk abang nangis...dia pun tak ketinggalan nangis gakkk...siap ngn pakej...muntah!!!

aku dah gggrrrrrrr....kurung dia dlm toilet...meraung2 dia nangis...ummi bukak pintu!!!ummi ader lizard...ummi...ummi...(aku yg nak bercerita...aku lak nak nitik air mata...) kesiannya anak aku...tp aku kuatkan hati jek...lps aku bukak pintu dia trus ckp...damia tak nak muntah lg...damia janji ngn ummi jangan kacau aqil lg!!!hangguk jek dia...pastu aqil pun aku bebel gak skali...dah saper suh tgk ini drama kan...aku ckp ngn aqil...aqil pun klu adik kacau...dia dok nangis...aqil tido dlm toilet nih!!! diam jek dia...pastu trus aku hug dorg...pakej kali ni ngn air mata,nasihat n kiss!!!

Ya Allah...berilah aku kekuatan dan kesabaran dlm mendidik anak2 aku Ya Allah...jadikanlah anak2 aku ni seorang anak yang mendengar kata dan taat pada perintahMu Ya Allah...amin...

walau ummi marah caner skalipun pd aqil n damia...ummi x penah membenci apatah lg berdendam ngn anak2 ummi...ummi teramat sayangkan aqil n damia!!!terlalu sayang...ummi lbh sayangkan aqil n damia dr abie tau...:D

11 coretan:

CuTeMiUt78 said...

eemmm tu la kan kerenah anak2 ni.. memang perlu tahap kesabaran yg tinggi..

el said...

ish aku tgk anak2 ko baik jer...

niza..biasalah anak2 mmg cam gitu
aku pun penah gak wat kat danish..ni adek dia lom besar lg..nti tau ler kalo xmo dgr kata...hahaha

mmg jd parents ni lg2 ibu mmg emosi bab jaga anak2 ni...xmo dgr kata...buat pagai..buat tu buat ni...

a'ah sama2lah kita bersabar mendidik anak2 ni...semoga anak2 kita besar nti dgr kata ...

ha tu bru 2 org...x tau lah kan kot2 tambah 3 4 5...haruuuuu hehehe

el said...
This comment has been removed by the author.
niza said...

kak rina...mmg kak...mcm2 karenah dia buat yg bleh buat kita rasa gerammmmmmmmm...

niza said...

el...masalahnyer damia tu suker nyakatttt...aqil lak sukerrr nangis...hari2!!!tu yg x thn tuh...
moga2 kita sama2 peroleh kesabaran...

neezareef said...

si adik kuat ngusik..si abg mengalah tp kuat nanges lak..alahaiii...

tomysoul said...

bleh tahan gak klu niza mengamuk.
tp budak2 tu yg buat lagi meriah, sama la kat umah kak ya pun, sekarang sarah pun dah rajin sakat aliff dgn adi.

[-suziey-] said...

hmm mgm btl..menguji kesabaran..tp mcm aku mmg xkuat hati la..slalu hubby la yg ngajo...aku slalu pukul pampers dia..huhu..tp tu pn nyesal gk..tp xdela smpai kurung dlm toilet sbb aQeel sgt suka masuk toilet..so xde pengajaran di situ..ekekek:p

uik mane bole camtu..harus sygkan hubby lebih dr anak..

niza said...

kak neeza...tulah kak...ari2 ader jeritan batin ummi dia ni kuar....

niza said...

kak aya...klu dorg dok bergurau suker2...kite pun suker tgk...bab melalak2 ni yg x thn...uhuhuhu...

niza said...

suziey...masa aku anak sorg dulu pun...mmg rasa nyesal klu pukul aqil...tp dah 2 org ni...uhuhuhu...seksa jiwa ummi dia...hehehe...