sayang korang!!!

search box

Monday, December 28, 2009

langkawi - part 8

kemudian kiteorang dibawa ke fish farm…kat sini ada macam2 jenis ikan yang biasa kita tengok,yang kita jarang kita tengok dan yang jakun yang tak pernah kita tengok…:D

contoh ikan yang biasa kita tengok ialah ikan pari….

aku sedang cuba memegang ikan pari…pastu dengar suara ke nafas dia…cam orang mendengus tuh…yang penting ikan pari tuh berjaya buat aku terkejut!!!uhuhu…

ikan yang jarang kite tengok plak…

ikan ape ntah nama dia…yang penting ikan ni adalah ikan pemalas…makan pun kena bersuap k…nak harap kita campak dan dia kejar makanan tu memang tak la ye…

oppss!!!ku silap ikan daaaaa....ampun ye...dah post entry baru pahsan....tu ikan yu ye kawan2...bukan ikan pemalas tuh....gambar ikan pemalas tu aku tak tau yang mana satu...tak leh nak cam...sorry!!!!

dan ikan yang agak jakun aku tengok ialah ikan sumpit…

ikan ni leh sumpit sejauh 2-3 meter…dia akan sumpit roti yang lekat kat tiang tuh sampai roti tuh jatuh…kalau korang tengok…korang pun akan jadi jakun gak cam aku….:) aku ada ambik video ikan ni menyumpit…tapi tak leh upload lak…:(

pastu kitaorang dibawa ke terowong buaya…tempat buaya2 beristirehat…:) tapi malang…buaya2 sudah tiada…hanya tinggal kenangan….

menyusuri terowong buaya…

bot sudah memulakan aksi merempit dia….aku suker!!!:)) tapi kecut perut mak aku…;)

percikan air…syookk!!!

pastu kiteorang ke eagle watching…disebabkan dah ramai bot yang sampai kat situ…aktiviti bagi helang makan perut kulit ayam kiteorang tak buat…sebab nanti helang dah kenyang…orang lain tak boleh lak tengok helang sambar makanan…tapi kiteorang sempat la tengok helang tu sambar makanan…

korang nak tau maner 1 helang betina dan jantan??? helang betina kepala helang tuh color kelabu…helang jantan lak color putih gitu…(aku tak ingat sebenarnya…ni info dari adik ipar aku ye…klu dia salah…korang belasah dia…:D)

last skali kitaorang dibawa ke tempat batu yang menyerupai orang tua dan baby….

nampak tak rupa orang tua???tak nampak???ish ish ish….:D aku crop…

leh nampak???

ni lak baby face…ok2…aku crop kasi jelas…

jelas??

bukti kiteorang dah smpai ke Kilim Geoforest Park…:)

anak dara ni syok jek nak tido kena angin laut..nak2 abie dok garu belakang dia…tangkap feel gitu…

us!!!

opss!!!yang baju oren tepi kanan skali tuh kiteorang punye boat driver ye...

2 coretan:

attyfir said...

tambah ilmu baca entry niza..kot len kali g ..leh jalan2 ke sini lak .

NizA said...

insya allah kak...tu pun ader gak tmpt2 yg kiteorg x sempat gi....